Thaiföld gyöngyszemének Koh Samuinak a feltérképezése

A világ számtalan szebbnél-szebb hellyel büszkélkedhet, amibe Koh Samui is egyértelműen bele tartozik. Thaiföldi utazásunk során ezen a meseszép szigeten minden tekintetben úgy érezhetjük magunkat, akár a paradicsomban.

A Thaiföldnél fellelhető Thai-öbölben található mintegy 80 szigetből álló szigetcsoport részét képezi Koh Samui. Ez a sziget ideális hely a teljes kikapcsolódásra és nyugalomra vágyó pároknak, akik meghitten és romantikázva szeretnék élvezni a hely nyújtotta kényelmet.

Tekintettel arra, hogy a sziget mindössze 51 km hosszú és a legszélesebb pontja is csak 25 km, így kényelmesen fel lehet fedezni akár egyetlen nap alatt is az egész szigetet. Érdemes azonban több időt szentelni a sziget bejárásának, mivel számtalan érdekességgel és szemet gyönyörködtető hellyel találkozhatunk Koh Samuin.

A sziget leghíresebb és egyben legnagyobb partszakasza a Chaweng Beach, amely több kilométer hosszan elhúzódó homokos parttal, számtalan étteremmel, kávézóval és bárokkal vonzza ide a nyaralókat. Ez az a hely a szigeten, ahol aztán tényleg szinte mindent megkaphatunk, amire csak vágyunk. Hódolhatunk a vízsportoknak, kényeztető masszázst kérhetünk a medence mellett, kedvünkre vásárolhatunk különféle kiegészítőket és szuveníreket a strandon fellelhető árusoktól, de a változatos étel és ital kínálatra sem lehet panaszunk., ha megéheznénk.

A sziget második legnagyobb strandjánál Lamai-nál is találkozhatunk egy kis érdekességgel. A thai nemzetiségről köztudott, hogy sok dolgot kötnek a szexualitáshoz, ami ezen a területen is felfedezhető. A Papa & Mama Rock, amely a már említett Lamai Beach-en található évente több ezernyi turista közkedvelt úti célja thaiföldi utazása során. Ezen a helyen igazi furcsasággal szembesülhetünk, ugyanis férfi és női nemi szerv formájú sziklákkal találkozhatunk, ami nem nevezhető szokványos látnivalónak. A helynek egyébként egy kifejezetten ellazító hatása van, miközben a hatalmas sziklákat nézzük, ahogyan a méretes hullámok csapkodják és a fára épített hamísítatlan reggae kocsmában kortyolunk egy hideg koktélt, garantáltan minden gondunk elszáll (már ha volt egyáltalán).

Ha Chaweng Beach-től a sziget belseje felé haladunk, rátalálhatunk a Namuang Safari Parkra. Itt aztán olyan élmény csomagot kapunk, amit jó időre garantáltan nem felejtünk majd el. Felpattanhatunk egy több tonnás elefánt hátára és így tehetünk egy kis túrát a parkban, ahol igazi dzsungel érzésünk lehet. A vízesések, zöldellő trópusi növények mellet még találkozhatunk tigrisekkel és leopárdokkal is a park területén, amikkel még akár még le is fotóztathatjuk magunkat.

Thaiföldi utazásunk alkalmával szintén kihagyhatatlan látnivalónak számít a Big Buddha, amely Koh Samui északi részén található. Ez a jellegzetes Buddha szobor egy lépcsősor tetején ül a maga 12 méteres magasságával és aranyozott küllemével. A thai szokások szerint ehhez a szoborhoz cipő nélkül illik felmászni. A szobor közelében található a Wat Pai Laem templom együttes is, amik megtekintésére szintén érmes egy kis időt szentelni.

Koh Samui egy kifejezetten olyan sziget, ahol akár egy viszonylag rövidebb 10 naposra tervezett nyaralás alkalmával is sok érdekességgel és legfőképpen kellemes környezettel találkozhatunk. A sziget méretéből adódóan még azok is bátran útnak indulhatnak egy kis felfedező túrára, akik egyébként a semmittevés mellett döntenének, hiszen a legtöbb kihagyhatatlan terület szinte karnyújtásnyira van tőlünk. És, ha a hosszúra nyúlt nap után másra már nem vágynánk csak egy kiadós ebédre és tengerparti fürdőzésre, Koh Samui ezt az igényünket is bőségesen kielégíti.